wtorek, 10 lutego 2015

KWIATY MOJEGO OGRODU

Wiem, że w niektórych częściach Polski nadal śniegu po kolana, albo i więcej, ale u nas stopniał już nawet bałwan. Temperatura +7 C, słońce i lekki wiaterek sprawiają, że nie chce się już myśleć o powrocie zimy. Dzieci odżałowały, że nie było porządnego śniegu, kuligów, rzucania śnieżkami, budowania igloo. 
Wracając pieszo z biblioteki i wystawiając twarz do słońca myślałam o tym, jak łatwo zapomnieć przy takiej cudnej pogodzie o smutkach. Nucąc pod nosem wyszukiwałam oznak wiosny. Niestety nic jeszcze nie widać, dlatego postanowiłam umieścić zeszłoroczne zdjęcia kwiatów z mojego ogrodu :)
Pierwsze pojawiają się krokusy, tulipany botaniczne, zawilce, hiacynty, sasanki. 



Kwiecień, maj to czas kwitnięcia pozostałych tulipanów, gruszy wierzbolistnej, fiołka wonnego, bergenii, tawuły, serduszki, narcyzów i kwiatów jabłoni.


Później czas na czosnek ozdobny, łubin, magnolię, powojnik wielkokwiatowy, kielichowiec wonny, azalię.


Po nich irysy, skalniaczki, piwonia, bodziszek, osteospermum, goździk, powojnik, hebe, orlik.


Dalej chaber, bodziszek, tawuła, kalmia, żylistek, dzwonek skupiony, surfinia.


I na koniec barbula, lobelia, powojnik, jeżówka, zawilce jesienne, rozchodnik, osterospermum, hebe.


Zwróciłam przy okazji uwagę, że w moich zbiorach brak ujęć z bliska szafirków, lawendy, barwinka, ułudki, konwalii, lilaka, krzewuszki, dalii, funkii, hortensji, budleji, skimmii, forsycji, perovskii, brunnery, pragnii, szałwii, pigwowca, pęcherznicy, abelii.  Muszę to nadrobić :)

2 komentarze:

  1. Pięknie zebrane i omówione zdjęcia Twoich kwiatów:) Ja też co roku robię zdjęcia aby później, zimą, można było nacieszyć oko. Na jesieni posadziłam barbulę, zima lekka, mam nadzieję, że przezimowała.
    Poprawiłam sobie humor, oglądając te kolorowe kwiaty, dziękuję bardzo:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Barbula to taki kopciuszek wśród kwiatów :) Przez większość lata nic ciekawego aż zaczyna kwitnąć, u mnie we wrześniu. Obsypana drobnymi kwiatkami do których przylatuje masę pszczół :)

      Usuń