wtorek, 4 sierpnia 2015

NOWOŚCI W OGRODZIE

Mój drugi ogród kończy już sześć lat. Najpierw kupowałam drzewa i krzewy, ponieważ najdłużej rosną. Tworzyłam główne kompozycje uzupełniając je bylinami i roślinami jednorocznymi. Nadal ciągle coś dokupuję. W poprzednim wspaniale rosły mi powojniki i hortensje. Teraz piaszczyste podłoże i susze eliminują mi jedną roślinę za drugą. Ale nie poddaję się. Co roku dodaję kompost, obornik lub torf. Może w końcu uda się trochę użyźnić glebę. A w oczekiwaniu na cud w tym roku do mojej kolekcji dołączyły:



ostróżka ,,Royal Aspiration"


ostróżka ,,Pagan Purples"



biała jeżówka


kocimiętka ,,Blue Dragons"


kłosowiec ,,Blue Fortune"


powojnik ,,Venosa Violacea"


powojnik ,,Alba Luxurians"


lobelia ,, Crimson Princess"


fioletowa lobelia


różowy krwawnik


różowa pysznogłówka


ożanka

Wysiałam też sporo nasion roślin jednorocznych. Zachwyciła mnie czarnuszka damasceńska. Na pewno będzie pojawiała się u mnie już co roku. 


Wśród moich zdobyczy znalazł się również jaśminowiec ,,Bouquet Blanc". Ma pełne kwiaty, podobne do zwiniętych różyczek. Niestety nie zdążyłam zrobić zdjęć przed przekwitnięciem i będę mogła ją zaprezentować dopiero w przyszłym roku. 
A w ogrodzie mnóstwo zmian.


4 komentarze:

  1. Hejka :) Jeszcze nie przeczytałam wszystkiego i nie obejrzałam fotek bo zaraz znikam do pracy ot tak rzuciłam okiem co u Ciebie słychać pijąc poranną herbatkę, ale... póki pamiętam :)))
    U Ciebie piaszczysta u nie gliniasta - podobne choć skrajne ale ciężkie dla roślin. U Ciebie też to zadziała a ja mam naprawdę imponujące rezultaty i to dość szybko.
    1) po ścięciu wszelkich gałęzi liściastych kłaść je tam gdzie chcesz mieć rabatę i zostawić. jak najwięcej, Usychające liście i rozkładające się wzbogacają glebę i poprawiają jej strukturę. Jeśli teraz poukładasz te gałęzie, to do wiosny już będziesz mogła pozabierać na ognisko patyki a ziemia będzie dużo lepsza. Warto jednak powtórzyć manewr na kolejny sezon.
    2) Na przyszłą rabatę usypujesz kompostownik tak bezpośrednio na glebę, może obić to miejsce deskami aby ładniej wyglądało i wrzucasz jak na normlany kompost wszystko. Też możesz już teraz zrobić. I też tak z dwa sezony i potem przenieść kompostownik w nowe miejsce, przekopać, wyrównać teren i masz wspaniałą ziemię z odczynem kwaśnym.
    Nie wiem czy ten czas będzie taki sam przy glebie piaszczystej ale tę metodę właśnie dostałam od kogoś, kto stosuje to właśnie przy glebie piaszczystej
    Polecam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zabiegi, które opisujesz już stosowałam i stosuję. Problem jest taki, że podłożem jest bardzo drobniusieńki piasek, taki jak na plaży. Dla drzew musiałam wymieniać aż na metr głębokości. Nie dla wszystkich roślin chciało mi się tak poświęcać no i teraz mam robotę :(

      Usuń
  2. Ja mam glebę gliniastą jak Agatek jw. ostróżki i jeżówki kilkakrotnie wsadzałam i nic, zazdroszczę Twoich, mam tez kłosowca, krwawnik,kocimietka moja niezbyt ma efektowne kwiaty i mało, a sama ja wychodowałam z nasion, super masz powojniki:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, w poprzednim ogrodzie to dopiero mi rosły powojniki, cudownie. Tutaj niestety już nie :(

      Usuń