poniedziałek, 17 sierpnia 2015

PLONY W OGRODZIE KATARZYNY

Od roku pragnęłam zobaczyć na własne oczy ogród położony w sercu Kaszub pomiędzy jeziorami rynnowymi. Od kiedy przeczytałam o nim w internecie, nie mogłam zapomnieć. Wreszcie udało się. Wczoraj uczestniczyłam w Rodzinnym Festiwalu Plonów w ogrodzie Kasi i Andrew Bellingham. Jestem zachwycona. 







Ogród jest pełen różnorodnych roślin. Wszędzie coś kwitnie. Urzekły mnie kwiaty bakłażanów



suchołuska na tle przekwitniętych łubinów



kaczuszka w drobnych goździkach



suche nasiona pasternaka



królowe ogrodu żwirowego






tunbergia




kwiaty zapraszające do ogrodu warzywnego





przedogródek witający gości



ławeczka na tle brzóz



karczoch czekający na zerwanie



jeżówki dekorujące ogród 




Z porad praktycznych na pewno zapamiętam, aby nie wyrywać fasolki po zbiorach, lecz przycinać, pozostawiając korzenie w ziemi. Postaram się też nie stresować chwastami :)

10 komentarzy:

  1. Super spacer i ogród , nawet tam zajrzałam, a o co chodzi z tą fasolką??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rośliny motylkowe takie jak fasola, bób czy łubin mają zdolność tworzenia na korzeniach małych, białych brodawek zawierających bakterie, które wiążą azot atmosferyczny - z którego korzystają również rośliny np kapustne przy stosowaniu płodozmianu. Czyli wzbogacają glebę naturalnie ;-) pozdrawiam serdecznie, K

      Usuń
  2. Wietrzyku ;-) dziękuje serdecznie za ten wpis - jest mi niezmiernie miło. Ściskam mocno i mam nadzieje, że do zobaczenia ;-) K

    OdpowiedzUsuń
  3. Więc ja zazdroszczę takiej wizyty , tak szczerze po babsku , pozdrawiam Dusia

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo bym chciala odwiedzic ten ogrod i poznac wlascicieli)
    Piekne zdjecia)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzymam kciuki, aby Ci się udało :)

      Usuń
  5. Pięknie przedstawiona relacja. Ogród pełen kwiatów zachwyca. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń