poniedziałek, 7 grudnia 2015

,,ABY SŁYSZEĆ, NALEŻY MILCZEĆ"

Po raz pierwszy zabrałam się za czytanie ponad 900 stronicowej książki i to na dodatek z drobniutkimi literkami. Tomisko waży ponad kilogram. Mogłam ściągnąć e-booka, ale jestem zwolennikiem czytania książek papierowych, wiec mam co dźwigać. Jak na razie udaje mi się przeczytać przed snem około 30 stron. Czeka mnie więc długie czytanie. Po ponad 150 stronach jednak już wiem, że przeczytam tą wspaniałą opowieść do końca. 


Opis równowagi w świecie czarodziejskim przypomina mi harmonię w naturze. Jest jak efekt motyla w meteorologii. Jedna nieprzemyślana decyzja może doprowadzić do poważnych konsekwencji w przyszłości. Uczy nas: ,,Zanim przemówisz, albo uczynisz cokolwiek, musisz znać cenę, jaką trzeba zapłacić". 


Świat przygody, legend i pieśni pokazuje mądrość ponadczasową. Jestem zauroczona realnością opisów. ,, Czerwień na zachodzie pogrążyła się w popiołach, a szarość popiołu w czerni". Mam wrażenie, że sama pokonuję wzburzone morze, spoglądam w odległe gwiazdy, walczę.  ,,Żeglował przez wzburzone, przewalające się morze, ponad którym nawisłe chmury pędziły jak olbrzymie żałobne welony".


Cytaty zaczerpnięte z książki Ursuli K.Le Guin ,,Ziemiomorze"

8 komentarzy:

  1. Wielkie wyzwanie - życzę wytrwałości...i czekam na recenzję po przeczytaniu...Pozdrawiam...:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Historia wciąga, czytam coraz dłużej. Tylko świadomość, że następnego dnia będę jak zombi, zmusza mnie do odkładania książki :)

      Usuń
  2. Tak, to jest wyzwanie:) Tylko niech całkowicie Cię nie wciągnie w otchłań, bo inne obowiązki czekają:)) A ja czekam na recenzję, nie czytałam, chcę wiedzieć czy warto poświęcić czas! Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak to mówi mój mąż: Na wszystko przyjdzie czas. A o recenzji nie zapomnę :)

      Usuń
  3. Nie czytalam tego dziela.
    Uwielbiam takie ryciny.

    Nie tak dawno przeczytalam Ksiegi Jakubowe, ktore tez maja troche stron;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam takie "cegły" :) Dołączam do kolejki chętnych do czytania recenzji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że znajdą się w podsumowaniu czytelniczym tego roku. Zbliżam się do końca :)

      Usuń