poniedziałek, 6 czerwca 2016

OTULONA ZAPACHEM

Ogród od wschodu domu jest niewielki. Wąska ścieżka z kamyczków wije się pomiędzy pachnącymi roślinami opisanymi już przeze mnie rok temu w poście POD OKNEM SYPIALNI. 



Ścinając dzisiaj przekwitłe, brązowe kwiatostany lilaków żałowałam, że znów będę musiała czekać cały rok na ich niepowtarzalny zapach. Ostatnie trzy tygodnie umilały mi sen. Ich woń wpadająca do sypialni nie była aż tak intensywna, by przeszkadzać. 




Teraz zostanie zastąpiona przez budleję alternifolię. Długie, wygięte pędy ma już obsypane drobnymi, jasno fioletowymi kwiatkami pachnącymi słabiej niż lilaki, ale także bardzo przyjemnie. Nie zauważyłam, żeby zlatywało się do niej tak dużo motyli, jak do budleji Davida, ale dla mnie jest to krzew bardziej dekoracyjny. 



Na słonecznej rabacie, w kąciku wypoczynkowym otula mnie specyficzny zapach szałwii lekarskiej. Specyficzny, bo nie każdy taki lubi. Ale dla pszczół odwiedzających mój ogród wart zainteresowania. 




Po przeciwnej stronie czeka na mnie silny aromat piwonii. Moja jest biała, z różowymi, cienkimi liniami. W tym roku urosła imponująco. Od samego początku nie mam z nią żadnych kłopotów. Kwitnie co roku i wprawia mnie w błogi nastrój.



I na koniec tegoroczna niespodzianka. Ciekawy, miodowy zapach i niepozorne, liliowe kwiaty. Facelia. Wysiałam ją na mojej łące kwietnej pierwszy raz. I od razu przejęła pałeczkę.  Na pewno, co roku znajdzie się trochę miejsca dla niej na rabatach :)






Przechadzkę po ogrodzie kończę upajając się zapachem goździków



powojnika



niezapominajki



i lawendy :)




A na deser wciągam zapach dojrzałej truskawki :)




23 komentarze:

  1. Pięknie wszystko Ci zakwita! I pachnie! :))
    Pozdrowionka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I to jak pachnie. Nie pozwala przejść z obojętnością :)

      Usuń
  2. Hestem ciekawa tych bialych lilakow? Jaka to jest odmiana? Dziekuje za info!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Biały lilak dostałam od ojca, a kiedyś kupowało się nie martwiąc o nazwę. Poszukałam jednak w sieci i wydaje mi się, że to Edith Cavell http://niepodlewam.pl/tag/lilaki-kwiaty-biale/

      Usuń
  3. Spacer po ogrodzie to prawdziwa przyjemność i uczta dla oczu.
    Wiosna to zaś taka pora roku która potrafi zachwycić kwiatami.
    A w Twoim ogrodzie jest ich sporo i fascynują.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam jeszcze w planach coś dokupić :)

      Usuń
  4. Piękne zdjęcia, przyroda jest zachwycająca :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj tak, zwłaszcza o tej porze roku :)

      Usuń
  5. Śliczny zakątek ogrodowy :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Widzę, że lubimy podobną kolorystykę. Ja również preferuję w ogrodzie biel, róż i fiolet.
    Są subtelne i pięknie wyglądają na rabatach i Twoich zdjęciach:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miała być biel w połączeniu z niebieskim, ale za dużo roślin mi się podoba :)

      Usuń
  7. Kolorowy świat w ogrodzie i nie sposób wybrać jest 2, czy 3 kolory, ja na skalniaku postawiłam na kolor żółty, a reszta jest kolorowa pozdrawiam Dusia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie ogród podzielony jest na części, w których dominują konkretne kolory :)

      Usuń
  8. Wpadam by nacieszyć oczy pięknymi kwiatami.
    W szczególności chciałam kolejny raz zobaczyć facelię.
    Miłego tygodnia.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zapraszam jutro. Będzie jedną z bohaterek kolejnego postu :)

      Usuń
  9. Piękne kwiaty rozkwitły w Twoim ogrodzie.Zaciekawiła mnie facelia, czy to jest roślina pastewna? W mojej okolicy uprawiają ją na polu, ale nigdy z bliska jej nie widziałam . Pozdrawiam :)
    .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Facelia to tzw. poplon. Można ją też uprawiać jako nawóz zielony. Mnie tak bardzo spodobały się jej fioletowe kwiaty, że na pewno będę ją co roku wysiewać :)

      Usuń
  10. Odpowiedzi
    1. Nic dziwnego. W końcu to naturalne zapachy :)

      Usuń
    2. Nic dziwnego. W końcu to naturalne zapachy :)

      Usuń
  11. Bardzo ładny ten kwiat facelii, taka zwykła roślina, a kwiat egzotyczny, przynajmniej z bliska. Bardzo ładna jest ta część ogrodu ze ścieżką.

    OdpowiedzUsuń