poniedziałek, 25 lipca 2016

OGRÓD PO URLOPIE


Myślę, że największym koszmarem mnie jako ogrodnika byłby widok zniszczonego przez wiatr, suszę, powódź... ogrodu po powrocie z wakacji. Na szczęście prawie dwutygodniowy wypad w Sudety nie odbił się ujemnie na moich roślinach. Piach w podłożu pozwolił przetrwać bez szkód ogromną ulewę, która zalała Trójmiasto. Zastaliśmy prawie busz. I to wcale nie myślę o chwastach, bo oprócz pojedynczych dużych sztuk, nie ma prawie co pielić. Za to trawy, zioła, pnącza i byliny rozrosły się wspaniale. Do domu wejścia broniła nam ściana winobluszczu. Na zdjęciu już po przycięciu.



Przy gruszy powitał nas ogromny słonecznik, który przerósł syna, a puszyste kwiatostany perukowca zwisały aż do ziemi.




Hortensje odżyły i na pewno są w o wiele lepszej kondycji niż przed rokiem, kiedy to u nas panowała susza. 





Zioła poprzerastały jagodowe grządki i wcisnęły się pomiędzy irysy.



Zebrałam pierwsze ogórki, które uciekają mi przez płot do sąsiada. Kabaczki próbują wydostać się z kompostownika. Na pomidorki koktajlowe muszę jeszcze trochę poczekać, okazuje się, że za gęsto je posadziłam.





Ogród kolejny raz daje mi znak bym tak dokładnie wszystkiego nie pieliła. Pomiędzy fasolką pojawił się fioletowy łubin, który już rok temu zniknął mi z rabatek. 



Warto było wyjechać na jakiś czas. Rośliny kolejny raz zaskakują mnie swoim wyglądem :)















14 komentarzy:

  1. Masz przepiekny ogrod, cudownie wracac do domu po urlopie:) Milego tygodnia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po wypoczynku zupełnie inaczej patrzy się na pewne sprawy :)

      Usuń
  2. Lipcowa aura w tym roku sprzyja ogrodom, piękne ,zdrowe rośliny pozdrawiam Dusia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że sierpień też będzie sprzyjał :)

      Usuń
  3. Cudowny ogród!!! Piękne zdjęcia!!! Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  4. Pięknie u Ciebie :))) Cieszę się, że ogrodowi nic się nie stało pod twoją nieobecność :)) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękny ogród. Rośliny mają imponujące rozmiary. Widać, że pogoda im sprzyja. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tym roku nie ma na co narzekać :)

      Usuń
  6. Najlepsze z wakacji- to powrót do domu ;)
    Szczególnie domu z takim pięknym ogrodem!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I nigdzie się już nie chce wyjeżdżać :)

      Usuń
  7. Ależ Twój ogród jest piękny. Wszystkie rośliny są w doskonałej kondycji.
    Są zdrowe i mają soczyste kolory.
    Wczoraj u mnie przeszły cztery burze.
    Dzisiaj, około piątej poszliśmy do warzywnika wykopać chociaż trochę kartofli.
    Przyszła kolejna burza, przemoczeni uciekaliśmy do domu. Nie cieszy mnie taka burzowa pogoda.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja czekam na deszcz. Miało padać dziś w nocy i nic. Żebym nie musiała latać z konewką z samego rana :(

      Usuń