czwartek, 4 sierpnia 2016

O CZYM SZUMI MORZE...

Kończy się dwutygodniowa przygoda z morzem mojego syna. Czas wakacji to dla niego nie tylko odpoczynek, ale też trening przed kolejnymi regatami. Dzięki temu i ja częściej pozwalam sobie na spacer brzegiem w kierunku klifu czy cyplem wpatrzona w ryf mew. Pogoda typowa dla naszego wybrzeża wymusza ubranie na cebulkę. Przy chowającym się za chmurami słońcem wyciągam bluzę, by za chwilę marzyć o stroju kąpielowym. Sam widok wody nie zachęca do kąpieli. Nadal jest w niej sporo glonów, a i kolor jakiś taki brunatny, pewnie po lipcowych gwałtownych ulewach. Zachwycam się za to migotaniem wody i  rozbryzgami fal. Fotografuję muszle, piórka i kamyczki. I zastanawiam się, o czym szumi morze...







  


,,W dzień biały morze śpiewa, szepce i szeleści,
Samemu sobie jeno gwarząc opowieści.
Kto się w nie wsłucha, słyszy w jego dziwnym szumie
Dalekie, tajne głosy, których nie rozumie.
Ale po nocy ciemnej, wśród pomrocznej głuszy
Morze prawi wybranym o swej wielkiej duszy...." 
,,Wieści Morza" Leopold Staff

15 komentarzy:

  1. Piękne mamy plaże, piękny piasek... złocisty, żółciutki. W Hiszpanii piasek na plaży jest ciemniejszy, ale za to woda taka, że nie chce się wychodzić :) Nasze morze szumi o groźnej północy, Wikingach i potopie szwedzkim. Śródziemne o czarnowłosych kobietach, przystojnych Maurach, Oriencie, słońcu i miłośći:))) Tak to widzę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dwa tygodnie nad morzem, eh pozazdrościć, mi udało się spędzić jeden dzień w Kołobrzegu, lepsze to niż nic :) ... Ty z pewnością odpoczełaś od tego wszystkiego, co w ciągu roboczego roku zaprząta uwagę. Od gwaru, od tych spraw, które czekają zniecierpliwione w kolejce na załatwienie, od tego wszystkiego co śpieszne ...a, o czym szumi morze? Opowiada stare morskie legendy i z wiatrem się przekomarza :)Piękne zdjęcia!
    Serdeczności :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do morza mam 7 kilometrów, więc często nad nim bywam. Tym razem jeszcze częściej z powodu zajęć żeglarskich syna :)

      Usuń
    2. ...to wszystko wyjaśnia, ja mam ok.100 km.

      Usuń
  3. Wietrzyku!
    troszeczkę zazdroszczę tej bliskości z morzem. Cudowna relacja zdjęciowa.
    Będę przychodzić by nacieszyć oczy. Cudowna jest ta maleńka biała muszelka.
    A Staff należy do moich ulubionych poetów.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszelka była naprawdę uroczo maleńka. Fala zabrała ją tak szybko, że zdążyłam zrobić tylko jedno zdjęcie :)

      Usuń
  4. Urzekło mnie to morze na zdjęciach :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam nasze morze, plażę... śliczne zdjęcia , bardzo podoba mi się z muszelką :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzisiaj morze wzburzone. Można je ujrzeć nie tylko z tej pięknej strony...

      Usuń
  6. Morze jest piękne o każdej porze roku. Mieni się kolorami i ma różny zapach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno cały czas nas czymś zaskakuje :)

      Usuń
  7. Super zdjęcie z muszelką, piasek pod nią niesamowity.
    Eh, przypomniałaś mi wyprawy nad nasze morze z dziećmi, gdy były małe...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Budowanie zamków...zabawy w zasypywanie taty...polewanie wodą rozgrzanego ciała...

      Usuń