niedziela, 4 września 2016

SPACER PO NIEZWYKŁYM PARKU

Zapraszam na foto wyprawę po Parku Giardino Sigurta w północnych Włoszech. Mimo, że istnieje od XVII wieku, popularność zdobył dopiero po 300 latach. Początkowo był to ogród przydomowy, teraz zajmuje 60 ha. Według informacji umieszczonej na mapie, którą otrzymuje każdy odwiedzający, na wiosnę kwitnie milion tulipanów, a latem 30 tysięcy róż. W parku znajdują się 400-letnie dęby oraz 40 tysięcy wyjątkowych roślin. 
Pod koniec sierpnia, gdy spacerowałam po tym wyjątkowym ogrodzie, najpiękniej prezentowały się kompozycje klonów z ich zmieniającymi się barwami oraz kształtami liści. 












Pełne uroku były też ogrody wodne, obrośnięte nenufarami, hiacyntami, łączeniem i trawami (m.in. ciborą). 
















Nie wiem jak nazywa się ta pełna uroku roślinka. 





Mój zachwyt w czasie spaceru wzbudziły też mury zameczku obrośnięte bluszczem i innymi pnączami. 





Łany begonii, szałwii, koleusów i berberysów tworzyły barwne plamy pod krzewami i drzewami.







Trawa pampasowa łagodziła ostre kształty iglaków i ożywiała smutniejsze o tej porze roku zakątki.




Bananowiec kusił swoimi niedojrzałymi owocami i czarował kwiatem.




Wszystkich, którzy znajdą się w pobliżu południowej części jeziora Garda, zachęcam do odwiedzenia Giardino Sigurto w pobliżu miasteczka Valeggio Sul Mincio :) 

14 komentarzy:

  1. Piękna fotorelacja, widać lato w pełnej krasie. Włochy zaliczyłam, ale nie "zjeździłam". Kolejny przyczynek do ponownego odwiedzenia Włoch:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tam 30 C to średnia temperatura. U nas robi się z tego upał :)

      Usuń
  2. Wspaniały ogód, park czy arboretum, trawy mnie urzekły i ten papirus w wodzie:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja spędziłam w nim tylko 3 godziny, a mogłabym cały dzień :)

      Usuń
  3. Wow! Przepiękna relacja i wspaniałe zdjęcia.
    Fantastyczny ogród o ogromnej powierzchni. Byłam tak blisko, nigdy sobie tego nie wybaczę...
    Miałaś tylko 3 godziny na spacer po tym ogrodzie? Właściwie dobre i 3 godziny.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne miejsce do zwiedzania. Ilość róznych klonów imponujaca. Co za różnorodne liście, dla samych klonów tam bym pojechała.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego są na pierwszym miejscu w mojej relacji. Byłam nimi naprawdę oczarowana :)

      Usuń
  5. Faktycznie ogród jest wyjątkowy - pełen niezwykłych roślin i niespodzianek na każdym kroku. Dziękuję za cudowną fotorelację, pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że każdy znajdzie tam coś dl siebie :)

      Usuń
  6. Wspaniała roślinność, cudowne miejsce, przepięknie pozdrawiam Dusia

    OdpowiedzUsuń
  7. Faktury i barwzy. Wszystko pieknie ze soba wspolgra. Niestety nie znam nazwy tej rosliny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety wyszukiwarka google także mi nic nie znalazła, a w książkach, które posiadam, jej nie ma :(

      Usuń