czwartek, 26 stycznia 2017

RODZINNY WIECZÓR

Mimo, że upłynęły już trzy miesiące od naszego rodzinnego wieczoru w teatrze ( z okazji urodzin najstarszej), nie mogę o nim zapomnieć. W chwilach zadumy włączam filmiki na youtube i przypominam sobie utrwalone fragmenty sztuki. Musiało minąć 18 lat od paryskiej premiery, by wreszcie móc się cieszyć nią w Polsce. Musical ,,Notre-Dame de Paris" powstał na podstawie powieści Victora Hugo ,, Katedra Marii Panny w Paryżu". Tragiczna historia miłości trzech mężczyzn (archidiakona Frollo, dzwonnika Quasimodo i kapitana Febusa) na pewno jest znana większości z Was. Wstyd się przyznać, ale książki nigdy nie czytałam. Myślę, że i na nią przyjdzie odpowiednia pora. Na razie musi mi wystarczyć musical. Ten polski, po raz pierwszy w historii spektaklu, jest grany z udziałem orkiestry i chóru. Dynamicznie rozwijająca się akcja, akrobaci, choreografia - to wszystko zachwyca. Nie tylko piosenka ,,Belle" (w oryginalnym wykonaniu Garou, Daniel Lavoie, Patryk Fiori) porusza serce. ,,Czas katedr" wspaniale wyśpiewany przez Macieja Podgórzaka też na pewno na długo zostanie przeze mnie zapamiętany. 


W tym roku odwiedzający Gdynię na przełomie lipca i sierpnia będą także mogli wczuć się w klimat XV-wiecznego Paryża. Przewiedziano bowiem 9 letnich spektakli :)

14 komentarzy:

  1. Nie jestem zaskoczona, że jeszcze dzisiaj myślisz o tym musicalu. Moja wirtualna znajoma (znamy się już kilka lat) jest ich wielką fanką. Ona je kocha całym sercem. Jeżeli znajdziesz trochę czasu i chęci to daję Ci namiary na Jej posty. Może Cię zainteresują.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    http://guciamal.blogspot.com/2011/09/musical-notre-dame-de-paris-w-paryzu-w.html

    http://guciamal.blogspot.com/2016/10/notre-dame-de-paris-musical-w-gdyni.html#comment-form

    http://guciamal.blogspot.com/search/label/koncerty%20-musicale%20-teatr?updated-max=2014-04-21T11:29:00%2B02:00&max-results=20&start=8&by-date=false

    http://guciamal.blogspot.com/2011/12/notre-dame-de-paris-koncert-na-bercy.html

    http://guciamal.blogspot.com/search/label/koncerty%20-musicale%20-teatr?updated-max=2012-07-30T19:31:00%2B02:00&max-results=20&start=27&by-date=false

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Na pewno przeczytam :)

      Usuń
    2. Zawsze miło spotkać osobę, której musical się podobał. Ja jestem opętaną tym musicalem (wieloma musicalami) osobą, która potrafi nawet lecieć do innego kraju, aby obejrzeć to co kocha. Wczoraj byłam po raz kolejny w Gdyni i trafiłam na moją obsadę marzeń. Było cudownie. Pozdrawiam

      Usuń
  2. Witaj, próbowałam wcześniej tu dotrzeć, ale strona była (dla mnie) "niedostępna" (te zagadki internetu). Chyba nie lubię musicali. Nie widziałam na żywo żadnego. A w kinie chyba tylko "Chicago, Chicago", no i "West Side Story" i "Hair". Ala film, to jednak co innego. Książki Viktora Hugo nie czytałam , dawno temu oglądałam film, zrobił na mnie spore wrażenie. Ja lubię operę, a i to wybiórczo. Uwielbiam Mozarta i mogę na okrągło chodzić na te same opery, chętnie w nowych opracowaniach. Bo lubię słuchać tego, co dobrze znam, cudownej muzyki. A z musicalu, o którym piszesz, znam faktycznie tylko "Belle".Utkwiła mi w pamięci, bo pierwszy raz słyszałam ten utwór w wykonaniu młodych Rosjan (po rosyjsku) w jakimś rosyjskim programie typu "mam talent". Pięknie śpiewali piękny utwór :). Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja fascynacja rozpoczęła się po obejrzeniu w dzieciństwie ,,Deszczowej piosenki". A potem poszło już z górki. Bliskość Teatru Muzycznego czy Opery Bałtyckiej sprawia, że mogę kilka razy do roku uczestniczyć w muzycznych wydarzeniach :)

      Usuń
    2. Skoro nie lubisz musicali, a lubisz Mozarta to może cię zainteresuje, iż ma być w Polsce wystawiany musical Mozart -rock opera w Warszawie http://biletyna.pl/event/Rock-Opera-MOZART-Le-concert-Hala-Torwar-Warszawa-e42451.html Ppozdrawiam

      Usuń
  3. Wyjazd do Gdyni na spektakl dla mnie raczej nierealny, ale po książkę chętnie sięgnę, bo chociaż bardzo lubię klasykę i z przyjemnością przed laty zaczytywałam się w powieściach Hugo, to po tę pozycję jakoś dotąd nie sięgnęłam. Dziękuję za inspirację :) A zamieszczony utwór rzeczywiście wspaniały!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można też w kawałkach obejrzeć na youtube francuskie przedstawienie :)

      Usuń
  4. Wspaniała historia. Ponadczasowa, bo brzydcy są utożsamiani ze złymi, piękni z dobrymi a zazwyczaj bywa dokładnie odwrotnie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Są sztuki, które wspomina się całymi latami. Dla mnie takim przedstawieniem jest m.in. Upiór w operze.
    Pozdrawiam serdecznie :)
    ⚶  Palmette  ⚶

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo chciałabym zobaczyć ten musical... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tym roku Teatr Muzyczny będzie wystawiał kolejną nowość : Wiedźmina :)

      Usuń