środa, 22 marca 2017

MAŁE MORZE

,, Morze
wciąż nowe i inne
dawno nie widziane


można patrzeć bez końca


na zwierciadle fali
ostrożnie kładącej się na piasek
delikatna mgła rozpryśniętych kropel
zawisa jak muślin


czar morza 
tkwi w tajemnicy
chronionej w przestworzach


fala uderza o brzeg
z rzadka, ledwo dosłyszalnie
wiatr dmucha pyłem wodnym


morze łagodne i ciche
oblane niebieską oliwą
przywraca światu
świeżość i czystość."
Wiersze znad Małego Morza
Henryk Jerzy Musa Kot


P.S. Małe morze to Zatoka Pucka :)

23 komentarze:

  1. Spędziłam kiedyś piekne chwile nad Zatoką Pucką. Było to w latach 90-tych. Duzo chodziłam wówczas brzegiem morza. Mijałam stanowisko łowców fok, dochodziłam do Swarzewa (chyba tak nazywała sie ta miejscowosć, nie jestem pewna), w zamkowej restauracji zjadałam bajeczne lody, wacałam tą sama drogą a wydawała mi sie za każdym razem inna, bo i morze było inne...Małe morze? Nie wiedziałam. Piękna nazwa!:-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaje mi się, że chodzi o Rzucewo. Swarzewo też jest nad Zatoką Pucką, ale na północ od Pucka. Zamek jest w Rzucewie :)

      Usuń
    2. Tak, tak - Rzucewo!Dziękuję za przypomnienie!:-))

      Usuń
  2. Powiało tęsknotą, jak dawno mnie tam nie było ... może jeszcze kiedyś?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zatoka jest piękna cały rok, a zwłaszcza poza sezonem :)

      Usuń
  3. Och!!!! jak tam pięknie. Coraz bardziej marzę o pobycie nad polskim morzem.
    Po zobaczeniu Twoich doskonałych zdjęć, o tym wyjeździe marzę coraz bardziej.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polskie wybrzeże jest tak różnorodne, że na pewno coś wybierzesz dla siebie :)

      Usuń
  4. Jestem 2 3 razy do roku, nad zatoką, uwielbiam te wyprawy nad nasze Morze, w zamku też byłam, a celem naszych wypraw zawsze jest Jastrzębia Góra....pozdrawiam Dusia fajne fotki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A na deszczowe dni polecam Trójmiasto :)

      Usuń
  5. Kocham morze, ono dla mnie jest wyciszeniem i odpoczynkiem. Dziękuję za cudowne zdjęcia. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tez zawsze szukam nad nim spokojnego miejsca :)

      Usuń
  6. Uwielbiam polskie morze, poza sezonem letnim.Dawno tam nie byłam, muszę koniecznie się wybrać.Piękne zdjęcia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. We wrześniu, gdy woda jest jeszcze ciepła, jest cudownie :)

      Usuń
  7. Tesknie za nim:)
    Zatoka Pucka, to byl pierwszy moj kontakt zmorzem, mialam 6 lat i bylam w Pucku na koloniach , 26 dni. bez mamy:)Alato owego roku bylo wspaniale. Po koloniach, mama probowala mnie doszorowac, bo myslala, zem brudna, a to byly kolana spalone sloncem:) I pamietam, ze zachwycilam sie...Kaszubami. Nigdy wczesbiej nie slyszalam o takiej krainie. A tu nagle, kaszubksie wzory, jezyk, kwiaty z papieru, i tabaka:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kaszuby to piękna kraina... kraina lasów i jezior. Nie pochodzę z rodziny kaszubskiej, więc oprócz abecadła i znaczeniu kolorów w hafcie tak naprawdę nie znam innych tradycji. A Małe Morze poznałam znacznie później niż Wielkie Morze :)

      Usuń
  8. Kocham morze. Te krajobrazy są po prostu piękne.
    Zaobserwowałam :)

    OdpowiedzUsuń