środa, 29 marca 2017

TO JEST TAK...

,,To było tak: w ciemności nocy
Z gałązki wylazł żywy pączek.
Rozklejał się, ptakami kwiląc,
O świcie - westchnął. To był początek.
Godzinę blisko się dokwiecał,
Leniwie drzemiąc w ciepłej wiośnie.
Ciągnęły go z lepkiego gniazdka
Kwieciste ptaki coraz głośniej.
Godzinę blisko się upierzał,
Barw upatrując po ogrodzie.
Wyciągał go z zawięzi miękkiej
Skrzydlaty wietrzyk coraz słodziej..."
Julian Tuwim
Z dnia na dzień ogród zaskakuje. Kolejne kwiaty przełamują szary krajobraz swoją bielą:  jaskrowate zawilce gajowe, wdzięczna puszkinia libańska i drobne, dzwonkowate cebulice syberyjskie. Potrzebują kilka godzin słońca, by z zamkniętego jeszcze rano pąku wydobyć prawdziwe piękno :)













22 komentarze:

  1. duszo wrażliwa, piękny wiersz wybrałaś, widziałam wiosnę, musnęła tymi strofami moją ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :)
      Po dzisiejszym deszczu wszystko się zazieleniło :)

      Usuń
  2. Pięknie... i tak wiosennie :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam Tuwima. Twoje kwiaty wiosenne są bardzo piękne.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten wiersz mnie zauroczył. Ale nie chciałam go kontynuować i pisać o przemijaniu. Na to jeszcze czas :)

      Usuń
  4. Przecudny wiersz! Uwielbiam to wiosenne przebudzenie przyrody. Pięknie pokazałaś to na zdjęciach! Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na wiosnę wszystko jest jakby pierwszy raz. Dlatego tak fascynuje :)

      Usuń
  5. Mój ogród śpi jeszcze na całego, a u Ciebie już dzieją się takie wiosenne cuda:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tym roku pogoda nam dopisała :)

      Usuń
  6. Ależ wiosenne cudności. Każdy drobny przejaw budzacej się do życia przyrody wzbudza w naszych sercach radość! Prześliczne zdjęcia. Z bliska wnętrze kwiatów są cudem:) Przesyłam wiosenne pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wczoraj budziła się ze snu magnolia gwiaździsta :)

      Usuń
  7. Te seledynowe kwiatuszki sa przeurocze. Wiosna pachnie, cudnie kolorowi i obiecuje, ze jeszcze wiele przed nami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba piszesz o puszkini, z taką charakterystyczną niebieską kreską :)

      Usuń
  8. Pięknie u Ciebie. :) Lubię cebulice, ale u mnie są jeszcze w pąkach. Za to pięknie rozkwitły przebiśniegi i krokusy, a tulipany wypuściły już pierwsze listki.
    Pozdrawiam serdecznie :)
    ⚶  Palmette  ⚶

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dwa ostatnie bardzo ciepłe dni spowodowały, że rozkwitła magnolia gwiaździsta, a drzewa mają zielone pąki :)

      Usuń
    2. Ależ cieszą takie widoki po zimie:) Cudne! U nas weekend trochę rozpieścił roślinki, teraz znów chłodno, buro i szaro.. Pozdrowienia serdeczne!

      Usuń
    3. U nas tak rozpieścił drzewa, że wypuściły pąki kwiatowe. Trochę boję się o nie...

      Usuń
  9. Piękne zdjęcia. Masz dobry aparat, że tak blisko bierze :) Moje żonkile wszystkie kwitną na całego, nie dotrwają do Wielkanocy. mam nadzieję, że zakwitną tulipany :) U mnie już morela przekwita, kwitną brzoskwinie i mirabelki, zaczynają rozchylać się pojedyncze kwitki czereśni!! A u nas na wsi i tak jest parę stopni chłodniej niż w miastach, gdzie wszystko sie bieli i żółci od bujnych mirabelek i forsycji, zaczynają też rozchylać się te duże różowe magnolie (ja nie mam, więc nie bardzo się znam). Wczesna wiosna! W mojej młodości magnolie zakwitały na 1 maja, na pochód (stąd tak to pamiętam).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przeglądając zdjęcia też zauważyłam, że w zeszłym roku wszystko kwitło tydzień później. U mnie też czereśnia zamierza otworzyć kwiatki....

      Usuń