wtorek, 7 marca 2017

WARTOŚĆ UŚMIECHU

,, Uśmiechajcie się po świecie, bo uśmiechy, pewnie wiecie,
są jak klucz zaczarowany - otwierają wszystkie bramy.
Uśmiech ślij ku zimie, wiośnie - wtedy wkoło jest radośnie!
Od jesieni aż do lata ziemia w uśmiech jest bogata.
Uśmiech duży, uśmiech mały, smutku niech rozkruszy skały.
I na co dzień, i od święta o uśmiechu wciąż pamiętaj!
Uśmiech ślij na prawo, lewo...nic, że czasem trafi w drzewo.
Zieleń w drzewie jest zaklęta - zieleń pięknie uśmiechnięta.
I pamiętaj: uśmiech w oku gwarantuje uśmiech wokół!"
,, Uśmiech" Anna Walencik-Topiłko

Chociaż do Światowego Dnia Uśmiechu jeszcze ponad 200 dni już teraz postanowiłam poświęcić mu post. A powodem - widok śniegu dziś rano. Pierwsze spojrzenie na świat za oknem i konsternacja... znowu zima... z drugiej strony... jak pięknie... gdyby to nie był marzec... ale jednak cudownie. Aby pobudzić hormon szczęścia i nie jeść czekolady namówiłam męża na krótki, aktywny spacer z samego rana, na pobudzenie krążenia i dotlenienie mózgu.





I bardzo dobrze, bo po kilku godzinach śniegowa kraina roztopiła się, a ja do końca dnia obdarowywałam wszystkich uśmiechem :)

24 komentarze:

  1. Pięknie wykorzystany zimowy dzień marcowy! :)) A uśmiech rzeczywiście czyni cuda. :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mimo wszystko, mam nadzieję, że takich zimowych dni tej wiosny będzie jak najmniej :)

      Usuń
  2. Ale dzisiaj sie już usmiechamy, bo jestesmy kobietami:)))))Pozdrawiam i podziwiam jakże piekną zimę:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Na widok takich wspaniałych, zimowych krajobrazów to uśmiech nie schodzi z buzi.
    Hmm, a jeszcze spacer z ukochaną osobą to pełnia szczęścia.
    Miłego świętowania:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Rzeczywiście niespodzianka :) Pięknie! Przyroda taka magiczna... Ale juz dość tej zimy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się... niech odejdzie daleko... za pola, za lasy, na północ... byle dalej od nas :)

      Usuń
  5. Taki krótka, śnieżna niespodzianka w marcu jest ok, byle mrozy nie wróciły. Ładne zdjęcia ze spaceru.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że mrozy nie wrócą, ale nigdy nic nie wiadomo... to przecież natura i ma swoje prawa...

      Usuń
  6. Jesteś zapewne optymistką z natury. Mnie by taki widok załamał ;) Owszem, śliczna jest szadź, ale nie teraz! Zachwycałam się nią z miesiąc temu, wtedy miała prawo bytu. Teraz ma być ciepło i słonko przez cały dzień! A spacer od rana? No, cóż, jestem sową, rano długo śpię, ja mogę na spacer o północy, wtedy - bardzo chętnie ;) Ciebie podziwiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety, nawet jak pójdę spać o północy, to i tak budzę się o szóstej rano :)

      Usuń
  7. Piękne zdjęcia! W marcu wszystkie odsłony pogody są możliwe, to przywilej tego kapryśnego miesiąca:)))
    Dobrego weekendu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A nieraz i w kwietniu... w zeszłym roku 23 kwietnia, w czasie kwitnienia czereśni, spadł śnieg. Musiałam wszystkie drzewka przykrywać fizeliną... na szczęście pomogło :)

      Usuń
  8. Wszystkie zdjęcia są piękne, ale mi najbardziej spodobało się dziś to drugie. Pieniek pomiędzy oszronionymi gałązkami wygląda niemal jak domek dla krasnoludka. ;)
    Pozdrawiam serdecznie :)
    ⚶  Palmette  ⚶

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tym razem to nie szron, tylko śnieg tak oblepił gałązki... ale na szczęście stopniał po kilku godzinach :)

      Usuń
  9. Piękne zdjęcia :) Uśmiech potrzebny zawsze i wszędzie!

    OdpowiedzUsuń
  10. Taka zima, jak na Twych fotografiach-to mi sie bardzo podoba.
    Nie widac, ale sie do Ciebie usmiecham. Zreszta zmarszcki smiechowe owkol oczu mam;) Serdecznosci;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Śniegowa kraina roztopiła się i tak, a pięknie było! Więc warto się uśmiechać :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdego dnia coraz bliżej wiosna :)

      Usuń
  12. Wierszyka powinni uczyc w szkole i podczas zajec z Kultury Zawodu. Brakuje Polakom usmiechu!
    Ale mimo tego Wiosna sie usmiecha i ten, kto wie co to rokuje, od razu zarzuca pogodny wyraz na twarzy:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, zbyt wielu na ulicy zmęczonych, zachmurzonych ludzi. Ale ciepło i słońce powinno trochę to zmienić :)

      Usuń