środa, 17 maja 2017

TONĄCY W KWIATACH

,,- To żywe istoty, potrzebują uwagi i poczucia, że się je traktuje poważnie, że się je lubi. Wyczuwają dobre intencje, wiedzą, gdy się szanuje ich charakter, upodobania oraz nawyki. "
Ciernista róża Charlotte Link


Mimo, że powyższy opis dotyczy róż, można go spokojnie odnieść do wszystkich kwiatów. 
Po zeszłotygodniowym ataku zimy w środku wiosny nie ma już śladu. Rośliny odżyły i cieszą swoim widokiem. Szybko nadrabiają zimne dni, nieraz aż za szybko. 







Co chwilę rozkwita kolejna niespodzianka. Tym razem to orliki, azalie i różaneczniki.






Jednoroczne truskawki, osłonięte jeszcze na początku maja fizeliną, otworzyły swoje pierwsze kwiaty. 


Wczoraj kupiłam już dwie wiszące doniczki z lobeliami - rozświetlą zakątek przy żywotnikach i wisterii, która w tym roku również mi nie zakwitła.


Nie mogłam się też powstrzymać przed dorzuceniem dwóch obelii. Ich piękne, białe kwiaty na zwisających gałązkach mają urozmaicić zakątek przy murku. Szczerze mówiąc nic nie wiem na temat tych roślinek, ale w szkółce przezimowały i zakwitły obficie :)



Ciesząc się ze wspaniale letniej pogody pozdrawiam wszystkich serdecznie :)

26 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Teraz po kwitnieniu zostanie mocno przycięta (wszystkie pędy kwiatowe). Ale w ciągu lata wypuści tyle nowych gałązek, że w przyszłym roku na wiosnę znów będzie tak wyglądać :)

      Usuń
  2. Ale pięknie zrobiło się kolorowo i na pewno pachnąco w twoim ogrodzie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czas prawdziwych zapachów dopiero nadejdzie :)

      Usuń
  3. Piekne kolory orlikow, u mnie tylko fiolet. A z roslinami trzeba rozmawiac i je szanowac. Zgadzam sie z tym cytatem. Goraco pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam jeszcze dwa kolory, ale dopiero szykują się do otwarcia :)

      Usuń
  4. Orliki już kwitną?Ja niestety musze jeszcze na nie trochę poczekac...Tawuła cudowna ,właśnie zamówiłam sobie sadzonkę na alegro.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niektóre już tak :) Porównując z zeszłym rokiem w tym samym czasie co orliki kwitły też u mnie irysy. W tym roku na irysy jeszcze będę musiała poczekać :)

      Usuń
  5. Piękne zdjęcia robisz. Oddają twoją miłość do kwiatów. <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Odmiany orlikow sa cudowne. Zazdroszcze tych letnich temperatur i kawy pitej w ogrodzie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas rzadko są takie temperatury wiosną, więc trzeba na bieżąco korzystać z tych darów :)

      Usuń
  7. Śliczne zdjęcia i bardzo mi się podoba początek postu. Czytałam tę książkę, ale jakoś nie zapamiętałam tego fragmentu, a szkoda. Ale "Ciernista róża" bardzo mi się podobała. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Cuuudnie, a ten krzew na 1 zdjęciu miałam taki sam ,ale jak przesadziłam i przycięłam nie może dojśc do siebie:((

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tawuła. U mnie nie ma problemu z przycinaniem. Trzeba tylko pamiętać, by robić to, gdy kwiaty przekwitną. Myślę, że Twoja dojdzie do siebie...potrzebuje tylko trochę czasu :)

      Usuń
  9. Gdy widzimy takie piekne kolory od razu serce sie raduje i poprawia sie samopoczucie:)Dlatego warto miec ogrod!
    Tawuła szara jest przepiekna podczas kwitnienia, Slicnie Twoja kwitnie. Ja mam inną odmianę tawuły . Wysoka tawuła Van Hutte'a też ładnie kwitnie. Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja już się porządnie rozrosła, mimo, że w zeszłym roku po kwitnieniu porządnie ją przycięłam. Teraz muszę zrobić to samo. Upał skrócił jej kwitnienie...

      Usuń
  10. Jakie cudne te wszystkie roślinki:) Bajeczny, kolorowy ogród:)))
    Serdecznie pozdrawiam:)

    Ps. Bardzo lubię ksiązki Charlotte Link, Ciernistą różę też czytałam:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z dnia na dzień kwitnie coraz więcej. Nareszcie doczekaliśmy się ciepła :)
      Książki Charlotte Link należą do moich ulubionych :)

      Usuń
  11. Piękne zdjęcia i piękne obiekty zdjęć. prawdziwa przyjemność dla oka oglądać twoje zdjęcia :) U mnie orliki jeszcze nie kwitną (za dużo cienia). Lobelii takiej nie znam, ale urocza. a jak u ciebie z pogodą wczoraj, dziś? U nas nadal sucho, ale chłodniej, zaledwie +19 st. Wiosna w końcu, nie lato.
    A mój wnuk był akurat na wycieczce w Trójmieście w ten śniegowy dzień. I na wieży katedry mieli śnieg. Zapamięta Gdańsk na długo ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tegoroczny maj na pewno zostanie zapamiętany. Najpierw atak zimy, potem lato, teraz susza. Do tego bardzo silne wiatry. Żeby dla równowagi nie zaczęło nam lać przez wiele dni :)

      Usuń
  12. Piękna tawała. Masz bardzo ciekawą kolekcję kwiatów,są bardzo ładne.Orliki u mnie jeszcze w pąkach.Zrobilo się u mnie ciepło,ale brakuje deszczu.Oh,ta pogoda w tym roku...;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od tygodnia co drugi dzień podlewamy. Silny wiatr wysusza wszystko na popiół...

      Usuń
  13. Odpowiedzi
    1. Dzięki :) Wczoraj zaczęły kwitnąć kolejne :)

      Usuń