czwartek, 20 lipca 2017

LIPCOWY BUKIET

Rozglądam się po ogrodzie i zastanawiam się, co dzisiaj wstawić do mojego ulubionego wazonu. Dużego wyboru nie mam. Lipcowy ogród stracił gdzieś swoje wcześniejsze barwy. Teraz w centralnej części dominuje zieleń i szarość z dodatkiem niebieskiego i bieli. Zbieram więc po kilka gałązek pachnącej lawendy i goździków. Dorzucam delikatną perovskię i czarnuszkę, po jednym chabrze, dzwonku i hortensji. Wplatam kilka udających liście, biało-zielonych kwiatów powojnika. A na koniec dodaję zwiewne liście miskantu z białym szlaczkiem. 












W drodze do domu zauważam na jednym z kwiatów drobną biedronkę. Uśmiecham się do niej i z tą radością przenoszę na zieloną łodyżkę :)


20 komentarzy:

  1. Te fiolety i biele zdecydowanie pieknie wspolgraja w bukietowej kompozycji. U mnie duzo jest groszku pachnacego i wlasciwie tylko on kroluje w wazonikach, takze frezje umilaja zapachem wieczory. Powoli zaczynaja zakwitac lilie - moje ulubione.
    Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie lilie szybko w tym roku przekwitły, ale jeszcze będą liliowce :)

      Usuń
  2. Bukiet w dwóch kolorach, lekki i uroczy pozdrawiam Dusia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przydałoby się więcej, ale cóż...

      Usuń
  3. U mnie ruszyły z kwitnieniem liliowce i jest bardzo kolorowo :) Ale w twoim ogrodzie też wiele piękności :D
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie liliowce dopiero zaczynają swój spektakl :)

      Usuń
  4. Kocham biedronki. Piękne masz kwiaty. Jako fanka fioletu, zachwycam się najbardziej tymi fioletowymi kwiatami. Ogród jest piękny, barwy ma naprawdę czarujące.

    Miłych dni życzę. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudnie jest w Twoim ogrodzie. Masz piękną odmianę białego powojnika.
    Bardzo lubię te rośliny są prawdziwą ozdobą ogrodu i maja wiele uroku.
    czy Już Ci pisałam, ze jestem zakochana w Twoich zdjęciach?
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze raz wielkie dzięki za słowa uznania :) Lubię fotografować, ale w odróżnieniu od córek (uczą się grafiki komputerowej) nie obrabiam zdjęć. Wybieram takie, które mi się podobają i te publikuję :)

      Usuń
  6. Pięknie masz w ogrodzie, a narzekasz, że nie masz co do wazonu włożyć! :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chciałabym bardziej różnorodnie, ale na glebie w moim ogrodzie nie wszystko się udaje (piasek plażowy w podłożu). Dużo roślin, mimo mojego starania, zanika. Miałam kiedyś sporo fioletowego łubinu i nie wiem gdzie się podział :)

      Usuń
  7. more lovely purple blooms and that tiny, sweet lady bug. natures treasures!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ladybugs make a smile on my face :)

      Usuń
  8. Cudownie jest w Twoim ogrodzie. Z kwiatów,które posiadasz będzie cudowny bukiet. Śliczne zdjęcia.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Lipiec i maj to prawdopodobnie najpiękniejsze miesiące w Polsce. W maju wszystko już jest intensywnie pobudzone do życia, chociaż jeszcze leniwe. Natomiast lipiec otacza człowieka kolorami i zapachami z dosłownie każdej strony. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie na ogrodzie zdecydowanie najpiękniejszy jest czerwiec. To wtedy kwitnie najwięcej pachnących i dekoracyjnych roślin. W lipcu ilość kolorów drastycznie zmniejsza się i dopiero w sierpniu znowu mój ogród robi się bardziej dekoracyjny :)

      Usuń